33.7 C
Ness Ziona
יום חמישי, יולי 18, 2024

בשנת 2021 בתחום העירוני – מספר ההרוגים הגבוה זה שמונה שנים בתאונות התנגשות חזית באחור-מה הנתונים לגבי נס ציונה?

חובה לקרוא

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס –עשרה בני אדם נהרגו בשנת 2021 בתאונות מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב נוסף בתחום העירוני בלבד, מדובר במספר ההרוגים הגבוה זה שמונה שנים. עוד עולה מן הנתונים כי בשנה זו נפגעו בתחום העירוני 762 בני אדם בתאונות מסוג זה ו-75 נפצעו באורח קשה. תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב שנוסע לפניו.

בעשור החולף (2012-2021) נפגעו בתאונות חזית-אחור 12,700 בני אדם בתחום העירוני, בתוך כבישי הערים והישובים – 1,270 נפגעים בממוצע מדי שנה. על פי הנתונים,67 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בערים ובישובים בתאונות התנגשות חזית באחור ו-698 בני אדם נפצעו באורח קשה.

העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית אחור בעשור האחרון היא תל אביב-יפו שבתחומיה נפגעו 1,435 בני אדם, אחריה ירושלים בפער זעיר ובה 1,427 נפגעים ולאחר מכן חיפה שבתחומי העיר נפגעו בעשור האחרון 857 בני אדם בתאונות מן הסוג הזה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא חדרה שבתחומיה נפגעו 467 בני אדם והחמישית היא חולון עם 400 נפגעים בתאונות חזית-אחור בעשור החולף.

בנס ציונה נפגעו 37 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), ללא הרוגים, אך עם 3 פצועים קשה, בתאונות מסוג זה.

ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: תאונות התנגשות חזית באחור  עלולות להיות קטלניות ולגבות קורבנות, וכל זאת כשאביזר פשוט המותקן ברכב יכול למנוע אותן. מערכות בטיחות אוטונומיות בולמות את הרכב באופן עצמאי ומפצות על טעויות הנהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את התמריצים להתקנת אותן מערכות על מנת שהן יהיו מותקנות בכמה שיותר כלי רכב ובהתאמה מספר התאונות יפחת משמעותית. זה הזמן ליישר קו עם המדינות המתקדמות בבטיחות בדרכים בעולם ולפעול על מנת שיותר ויותר כלי רכב חדשים יגיעו מצוידים במערכות בלימה אוטונומיות שימנעו את התאונה הבאה. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדש יהיה רכב יד שנייה שבו מותקנים אביזרי בטיחות מצילי חיים".

להלן הנתונים בנס ציונה ובמספר ערים מרכזיות:

·         בתל אביב-יפו נפגעו 1,435 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם תשעה בני אדם נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 137 בני אדם בתאונות מסוג זה.

·         בירושלים נפגעו 1,427 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם תשעה בני אדם נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 61 בני אדם בתאונות מסוג זה.

·         בחיפה נפגעו 857 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 56 בני אדם בתאונות מסוג זה.

·         בחדרה נפגעו 467 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם אדם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 14 בני אדם בתאונות מסוג זה, זאת לעומת שבעה שנפגעו בשנת 2020.

·         בחולון נפגעו 400 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם אדם אחד נהרג. בשנת 2021 בתאונות מסוג זה.

·         בפתח תקווה נפגעו 290 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם ארבעה בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 23 בני אדם בתאונות מסוג זה, זאת לעומת 19 בשנת 2020.

·         בראשון לציון נפגעו 264 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בעיר 16 בני אדם בתאונות מסוג זה.

·         ברמת גן נפגעו 257 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2012-2021), מהם אדם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בעיר 19 בני אדם בתאונות מסוג זה.

כמו כל תאונות הדרכים גם את התאונות הללו ניתן למנוע  מבעוד מועד באמצעות אביזרי בטיחות מתאימים לרכב. מערכות הבלימה האוטונומיות יכולות לעצור את הרכב באופן עצמאי במהירויות נמוכות וכאשר המרחק אינו מספיק מהרכב שמלפנים כך שבמצב בו הנהג לא מבחין כי הוא קרוב לרכב שלפניו באופן מסוכן וכי צפויה התנגשות, יכולה המערכת לעצור באופן אוטונומי את הרכב, להציל את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך.

תמונת אילוסטרציה

0 0 votes
Article Rating
- פרסומת -spot_img

כתבות נוספות

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- פרסומת -spot_img

חדשות אחרונות

0
Would love your thoughts, please comment.x
דילוג לתוכן