17.6 C
Ness Ziona
יום שישי, מרץ 29, 2024

פרסום ראשוני: העירייה כרתה עצים ללא רישיון בתוקף -משרד החקלאות פתח בחקירת המקרה

חובה לקרוא

התפתחות דרמטית בפרשת כריתת העצים ע״י העירייה.

משרד החקלאות פתח בחקירה בעקבות האירוע החמור של כריתת עצים ע״י העירייה – ברחוב עמק השושנים פינת ז׳בוטינסקי, עוד בטרם הוגש ערר לפקיד היערות ועוד בטרם התקיים דיון בהשגות.

מערכת ״נס-ציונה בחדשות״ פנתה למשרד החקלאות לקבלת התייחסות לנושא וקיבלנו תשובה שתעניין מאוד את תושבי נס-ציונה ובעיקר את שוחרי הסביבה והירוק בעירנו.

וכך כתבה לנו דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר: ״משרד החקלאות ופיתוח הכפר רואה חשיבות רבה בהגנה על העצים, וכל בקשה בגינה נדרשת כריתת עצים, נשקלת בכובד ראש אל מול תכלית הבקשה לכריתה, תוך איזון מכלול השיקולים של הגנה על עצים אל מול קידום ופיתוח תשתיות ובנייה. במקרה זה, הונפק לעירייה רישיון כריתה, אשר נכנס לתוקף לאחר 14 יום המיועדים להגשת השגות על הכריתה, ובתנאי שלא תוגשנה השגות. הכריתה ככל הנראה, בוצעה טרם כניסת הרישיון לתוקף. משרד החקלאות פתח בחקירת המקרה״.

אך אם לא די בעובדה שהעצים נכרתו ללא רישיון בתוקף (לטענת משרד החקלאות), הוסיף ראש העיר שמואל בוקסר חטא על פשע, ששב וטען בתגובות לביקורת תושבים כי העירייה קיבלה אישור לכריתה.

צילום מסך תגובת בוקסר

וכך כתבו תושבים בדף הפייסבוק של רה״ע, בפוסט שפרסם בעקבות טקס הנחת אבן פינה להקמת אגף רווחה ושירותים חברתיים שקיימה העירייה ביום חמישי שעבר:
״שכחת לציין שעבור הקמת המבנה נכרתו באופן לא חוקי, לפני מתן אישור כריתה, 15 עצים בוגרים!״
בתגובה נוספת נכתב: ״דיברתם על זה שעברתם על החוק, לכאורה, כשכרתתם 15 עצים בלי רישיון כריתה בתוקף?איפה פה הרווחה לתושבים? שצריכים צל בעיר, גם במרכז רווחה…למה תכנון הבנייה לא כלל התייחסות לעצים? נשמח לקבל תשובות לשאלות הללו״.

ביקשנו את תגובת ידידי העצים נס-ציונה, שלזכותם יאמר שהם אלה שיזמו את הקמפיין והגשת הערר נגד כריתת העצים, וכך הם כתבו לנו: ״ידידי העצים בנס ציונה התכוונו להגיש ערר בעניין רישיון הכריתה הנ"ל עוד טרם התברר לנו כי העצים נכרתו.
חשוב לזכור שעל פי חוק יש לאזרחים זכות חוקית להגיש ערר תוך -14 ימים על רישיונות לכריתת עצים המתפרסמות ע"י פקיד היערות.
במקרה הזה רצינו להגיש ערר מכיוון שהבקשה לכריתה נראתה חריגה, ובאופן ספציפי, התכנית נראתה לא תקינה: לא מצאנו בתכנית שבאתר המנהל סקר עצים כמתחייב בחוק, והעצים הקיימים בשטח לא מופיעים בתכנית כפי שמחוייב.
בנוסף, נראה שהוראות התכנית לא מתייחסות לעצים הקיימים או לעצים שינטעו בשטח. לא ניתן לאשר תכנית בנייה ללא סקר עצים ומבלי שהעצים מופיעים בתכנית.
אנחנו מברכים על פתיחת חקירה בעניין הכריתה שבוצעה טרם כניסת הרישיון לתוקף, ע"י העירייה. יש לזה חשיבות גם ברמה ארצית ואנחנו מצפים שהחקירה תמוצא עד תום. חשוב לזכור שכריתה לא חוקית הינה עבירה פלילית שעונשה קנס ומאסר״.

ונסיים בדבר המערכת:
אמנם הקמת בניין חדש אמור בהחלט להיות מאורע משמח, אך להיכן נעלמה החמלה כלפי העצים הוותיקים?
רובנו מכירים את הפסוק "כי האדם עץ השדה" (דברים כ, יט). משפט זה מלמד על הדמיון בין צמיחתו של העץ לבין האדם. לעצים חשיבות עצומה בעולמנו, אולם למרות זאת, יש כאלו שאינם מהססים לכרות עצים שמפריעים לבנייה של עוד בלוק וסלילה של עוד אספלט.
אך כנראה שאל לנו להיות מופתעים שכך קרה בעירנו – דווקא בתקופת שלטונו של אדם שבחרנו לראשות העיר, למרות אותם מסעות צייד באפריקה שנחשפנו אליהם והתכחשנו למידת חומרתם והשפעתם עלינו כתושבים וכאזרחים.

העירייה לא הגיבה לפנייתנו בנושא

- פרסומת -spot_img

כתבות נוספות

- פרסומת -spot_img

חדשות אחרונות

דילוג לתוכן