19.6 C
Ness Ziona
יום ראשון, אפריל 21, 2024

מה מטריד את הורי נס ציונה במתווה הלימודים של עיריית נס ציונה?

חובה לקרוא

בין חדרה לנס-ציונה
מהו מתווה הלימודים הנכון לתלמידים ולהורים? למידה מרחוק או מקרוב?
שאלות שמטרידות את הורי נס-ציונה ושלא זכו למענה בפאנל לייב חינוך שקיימה העירייה ביום רביעי.

אוטוטו נפתחת שנת הלימודים תשפ״א. האתגרים הניצבים בפני הרשויות המקומיות ואגפי החינוך מושפעים מהמתווה אותו גיבש משרד החינוך – מתווה למידה לפי שכבות גיל: גני-ילדים 6 ימים בשבוע ללא פיצול, כיתות א-ב לפחות 5 ימים בשבוע ללא פיצול, כיתות ג-ד לפחות 5 ימים בשבוע בקבוצות של עד 18 תלמידים, כיתות ה-י״ב לפחות 2 ימים בשבוע בקבוצות של עד 18 תלמידים והיתר בלמידה מרחוק.

בעוד שאצלנו בנס-ציונה החליטה העירייה על 3 ימי למידה מלאים בקפסולות לכיתות ה-ו לאחר ראש השנה ו-3 ימי למידה מלאים בקפסולות החל מ-1 בספטמבר, אנו מקבלים פניות מהורים שטוענים שרשויות אחרות החליטו על 5 ימי לימוד חלקיים לשכבות הגיל ה-י״ב, במטרה ליצור רצף ימי לימוד לתלמידים.

בדקנו את הנושא לעומק וגילינו שעיריית גבעת שמואל הגדילה לעשות שהלכה על מתווה מורחב כשתלמידי הגנים וכיתות א'-ג' ילמדו במערכת מלאה – שישה ימים בשבוע, תלמידי כיתות ד'-ו' ילמדו חמישה ימים בשבוע פרט ליום שישי, ותלמידי כיתות ז'-יב' ילמדו חמישה ימים בשבוע בבית הספר ושעות נוספות בלמידה מרחוק.

אך את החשיבה המקורית ביותר הפגינה דווקא העיר חדרה שמובילה מהלך חדשני וחלוצי – כך שהילדים יהיו ביחד כל הזמן. המטרה היא לקיים למידה בקפסולות גם בכיתות ה'-י"ב במשך כל השבוע או לפחות במהלך ארבעה ימים. לשם כך העירייה מתכוונת להפוך את כל העיר למתחם חינוך אחד גדול – כולל מתנ"סים, מוזיאונים, פארקים וחופי הים (לפחות עד בוא החורף).

מדוע בנס-ציונה מתעקשים על הלמידה מרחוק למרות הסתייגויות ההורים, שקולם לא נשמע היטב במהלך משדר הלייב חינוך שהתקיים ביום רביעי בערב?

הורי נס-ציונה טוענים כי לו היו קשובים יותר לצרכים של הנוער ולדעתם של ההורים, היו מאמצים את מודל גבעת שמואל לכל הפחות של 5 ימים בשבוע או את המודל החדשני והחלוצי של חדרה.

מנהלת אגף החינוך של עיריית חדרה אוסנת ספורטה מתארת בכתבה שהתפרסמה בכלכליסט, כיצד הם הגיעו ברשות המקומית לפריצת הדרך המחשבתית: ״המחשבה הראשונה היתה ללכת על מודל הרבה יותר מתוקשב, אבל באחת הישיבות של מנהיגות החינוך בעיר עלו צרכים שונים מצד התלמידים. בני הנוער אמרו שהם לא רוצים למידה מרחוק. הם רוצים להתלבש ולצאת מהבית ולבוא לבית הספר. לכן החלטנו שמודל חדרה יעשה יותר למידה מקרוב ופחות מרחוק".

ואילו אצלנו בנס-ציונה יועץ החדשנות רמי שקד מוביל מהלך כלל עירוני (כך עלה בפאנל חינוך לייב) של למידה מקוונת בסביבת לימודים דיגיטאלית: זום, גוגל קלאסרום ועוד שמות מפוצצים. ההתרשמות היא כי מדובר בניסוי כלל עירוני, בשיתוף כל בתי הספר, שמטרתו ניצול המצב שנכפה עלינו כדי להטמיע למידה עצמית ולמידת חקר מרחוק.

רמי שקד- "יועץ החדשנות של עיריית נס ציונה"

רק שבמהלך הפאנל ביום רביעי לא ניתן מענה לחשש ההולך וגובר של ההורים שהשהייה בבית לא תעשה טוב לילדים וכי עדיף היה לאפשר לימוד מקרוב במשך 5 ימי לימוד, במרחבי למידה פתוחים כפי שנעשה ברשויות אחרות.

ואנו שואלים, האם אימוץ הגישה של יועץ החדשנות של העירייה אינה מלמדת דווקא על קיבעון מחשבתי? האם כל התלמידות והתלמידים מסוגלים ללמוד באמצעות זום או באמצעות גוגל קלאסרום? האם לא מדובר על מהלך יומרני שעלול להתברר ככישלון קולוסאלי? הלוואי ונתבדה.

מדוע אין אגף החינוך שלנו מאמץ מודלים חדשניים כדוגמת חדרה? שאולי דורשים מאמץ לוגיסטי אך בהחלט יבטיחו מענים רגשיים-חברתיים והן מענים לימודיים לתלמידי נס-ציונה.

לכתבה המלאה בכלכליסט:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3845370

0 0 votes
Article Rating
- פרסומת -spot_img

כתבות נוספות

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- פרסומת -spot_img

חדשות אחרונות

0
Would love your thoughts, please comment.x
דילוג לתוכן