25.7 C
Ness Ziona
יום חמישי, מרץ 28, 2024

תכנית עירונית לקידום מצוינות יצאה לדרך- "דיאלוגוס"

חובה לקרוא

לראשונה השנה החלה תכנית "דיאלוגוס "  -תוכנית חדשה ייחודית ומחקרית בשיתוף משרד החינוך, אגף החינוך בעיר והאקדמיה. התכנים  הנלמדים מועבדים עי צוות חוקרים ממובילי האוניברסיטאות

התכנית דיאלוגוס הינה תכנית חשיבה שיתופית סביב טקסטים בתחומי תוכן שונים ומגוונים, במטרה להטמיע את ההוראה הדיאלוגית כערך חינוכי, בהוראה פעילה.

התכנית היוקרתית הינה פרי יוזמה ובלווי ארבעה מוסדות אקדמאיות בארץ, מכון ויצמן למדע, הטכניון, אוניברסיטה העברית, ואוניברסיטת תל- אביב.                                                                             המובילים פרופ' ברוך שוורץ ראש התכנית, ד"ר עינת הד-מצוינים , פרופ' מיכל טבח, פרופ' ענת ירדן, פרופ' בוריס קויצ'ו, בריכוזו של ד"ר ארז ניר.

מכל חטיבת ביניים השתתפו תלמידי כיתות  מצוינות/ עתודה מדעית טכנולוגית משכבת כיתה ז'.  

ע"פ התוכנית, התלמידים ילמדו  באשכול פיס, יום לימודים מלא, במשך חמישה ימים  לאורך כל השנה . הלמידה הינה למידה חדשנית, למידה בחברותא של תכנים ייחודיים בהוראה דיאלוגית. את התלמידים והתלמידות מנחים  מורים מבתי הספר בעיר העוברים הכשרה ייחודית לשם כך. התכנית מתמקדת במקצועות: מדע וטכנולוגיה, מתמטיקה, מדעי החברה.

יום השיא הראשון נפתח ב 1.12.19 באווירה חגיגית , לתלמידים  חולקו חולצות ותגים, התקיים טקס פתיחה חגיגי , בניהולה של אסתי אסיס, ברכו את הילדים המפקחת אביבה עטרי ופרופ' ברוך שוורץ .במהלך היום התלמידים חולקות לשש קבוצות,  בכל מקצוע למדו את אותו נושא בהיבט שונה , בקבוצות המדעים למדו מהו צופן גנטי , והמשמעיות הכרוכות בכך, בקבוצת המתמטיקה למדו שיטות הצפנה ודנו בשאלה האם ניתן להצפין או לפצח כל קוד?? בקבוצת הפילוסופיה למדו את משנתם של רוסו ולוק ודנו בסוגיה, כיצד נכון להתנהל האם טובת היחיד או החברה חשובות יותר ? עם הידע שרכשו התלמידים התכנסו שוב התלמידים בכתות האם ודנו בשאלה , האם הם דנו בשאלה "האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה-DNA של האזרחים?".

תהליך נוסף אותו אנו מובילים בכדי לאפשר לתלמידים דרך נוספת לרכישת ידע, לפתח ולהעמיק מיומנויות בניהול שיח , פיתוח מיומנויות חברתיות , העמקת היכרות עם עמיתים,  שבר שיגרה, פיתח את מיומניות השיחה תוך התבססות על טיעונים.

במשוב שהועבר לתלמידים  ניכר שהילדים מאוד נהנו מחוויית הלמידה החדשנית  

0 0 votes
Article Rating
- פרסומת -spot_img

כתבות נוספות

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- פרסומת -spot_img

חדשות אחרונות

0
Would love your thoughts, please comment.x
דילוג לתוכן