27.1 C
Ness Ziona
יום ראשון, יוני 16, 2024

אתם הצבעתם – והשפעתם! מהפכת התחבורה הציבורית בנס ציונה יצאה לדרך

חובה לקרוא

ראש העיר שמואל בוקסר: "נס ציונה שינתה את פניה ב 30 השנים האחרונות, נבנו שכונות חדשות, חלקן מרוחקות ממרכז העיר, אבל לא ניתנה הדעת על שינוי מערך התחבורה הציבורית וחיבור כל השכונות למרכז העיר, למרכזי הבילוי, לתנועות הנוער ובתי הספר. כולי תקווה שהתוכנית תאושר וכבר בשנה הבאה נתחיל את יישומה. אני רואה חשיבות רבה בנושא זה מכמה טעמים: האחד איכות חיים, תוך מעבר למספר קווים תדירים, לאורך רוב שעות היממה לטובת התלמידים, הנוסעים לעבודה מחוץ לעיר והנוסעים בתוך העיר"

תכנית התחבורה הציבורית החדשה הוגשה על ידי צוות המומחים מטעם חברת נתיבי איילון, בראשותו של ד"ר רוברט אסחק ועיריית נס ציונה למשרד התחבורה, רגע לפני כניסת החג.

נס ציונה היא הרשות הראשונה שביצעה  שיתוף ציבור לתוכנית שדרוג קווי התחבורה הציבורית בכל העיר במסגרת מהיר לעיר.

ראש העיר מר שמואל בוקסר הורה לצוותים להזדרז בהגשת התכנית על מנת להבטיח שהמשרד יעניק לרשות את תקציבי הביצוע הנדרשים ליישום התכנון. כזכור, המהלך החל בעבודה מקצועית מקיפה של בחינת הצרכים והתאמתם לנס ציונה העכשווית, צופה לפחות חמש שנים קדימה.

עם סיום התכנון הבסיסי  נעשה תהליך שיתוף ציבור בו לקחו חלק מגוון רחב של תושבים, ביניהם: גמלאים, בני נוער ועוד. תהליך שנוהל באופן מקצועי על ידי חברת CR קשרי קהילה מטעם חברת נתיבי איילון.

כעת עם הגשת התכנית על ידי צוות המומחים, עיריית נס ציונה ממתינה לאישורה ותקצובה על ידי משרד התחבורה.

ראש העיר שמואל בוקסר, אשר כבר בקמפיין הבחירות דיבר על בעיות התחבורה הציבורית בעיר, אמר: "נס ציונה שינתה את פניה ב 30 השנים האחרונות, נבנו שכונות חדשות, חלקן מרוחקות ממרכז העיר, אבל לא ניתנה הדעת על שינוי מערך התחבורה הציבורית וחיבור כל השכונות למרכז העיר, למרכזי הבילוי, לתנועות הנוער ובתי הספר.

כולי תקווה שהתוכנית תאושר וכבר בשנה הבאה נתחיל את יישומה. אני רואה חשיבות רבה בנושא זה מכמה טעמים: האחד איכות חיים, תוך מעבר למספר קווים תדירים, לאורך רוב שעות היממה לטובת התלמידים, הנוסעים לעבודה מחוץ לעיר והנוסעים בתוך העיר.

כעת פועלים בעיר קווים לא יעילים, בתדירות נמוכה ולא מתואמת מבחינת השעות.  

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר תודה לתושבים שבאו ולקחו חלק בתהליך חשוב זה".

אתם בחרתם – החלופה הרביעית

כזכור, אירוע שיתוף הציבור שערכה עיריית נס ציונה בנושא התחבורה הציבורית, התקיים בתאריך 19/9/19, במסגרת הפרויקט הלאומי "מהיר לעיר".

במסגרת פרויקט מהיר לעיר הוכנו 3 הצעות לשיפור השירות העירוני בתחבורה ציבורית בעיר נס ציונה.  אחרי תהליך שיתוף ציבור, הן במפגשים עם הציבור, והן דרך המדיה הדיגיטלית, התקבלו התייחסויות רבות אודות יתרונות וחסרונות של כל הצעה.

חברת נתיבי איילון ועיריית נס ציונה הנחו את צוות התכנון לבנות הצעה רביעית שלוקחת בחשבון את יתרונות כל חלופה ואת התייחסויות הציבור.

ההצעה הרביעית בנויה מארבעה קווים:

•    כל הקווים פועלים מ-6 בבוקר ועד 11 בלילה

•    כל הקווים הם סימטריים דו כיווניים

•    כל הקווים מופעלים גם בימי שישי ובמוצ"ש

•    שלושה קווים פועלים בתדירות של כל 20 דקות בכל כיוון, ומספקים קישוריות בין חלקי

            העיר, לפארק המדע ותחנת הרכבת ברחובות.

•    קו רביעי מקשר את שכונות טירת שלום והוואלי לפארק המדע, התיכון ותחנת הרכבת

            ברחובות.

תוספת השירות מוערכת בפי 3.5 [5,800 ק"מ-רכב שבועי במצב הקיים לעומת כ-22,000 ק"מ-רכב שבועי בהצעה], והיא צפויה להביא לשיפור משמעותי בשירות התחבורה הציבורית.

במקביל ממשיך צוות התכנון לתכנן את שירות התחבורה הציבורית לערים סמוכות ולתל אביב.

מצ"ב כנספח מפה של ההצעה שהוגשה על ידי צוות המומחים לאישור משרד התחבורה.

0 0 votes
Article Rating
- פרסומת -spot_img

כתבות נוספות

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- פרסומת -spot_img

חדשות אחרונות

0
Would love your thoughts, please comment.x
דילוג לתוכן